måndag 9 november 2009

Ur Emelinas Inkorg

Jag har äntligen tagit mig för den tidskrävande uppgiften att delete:a gamla sms. Mobiler nuförtiden kan ju hålla en hel del minne, men det finns ju en gräns för allt. Min mobil är sms-full. Men jag har dragit mig för att gå igenom det, eftersom det ligger en hel del Michael-SMS instoppadde där i. Men när man inte ens kan ta emot sms från nya vänner, därför att inkorgen är full-- tja, då får man ta tjuren vid hornen!

Men det är ju inte bara jobbiga saker som ligger där och ruvar. Det är ju knäppa saker, fåniga saker, kärleksfulla saker. När man har en färdigrensad mobil, så är det bara kärleksglans kvar. Alla jobbiga sms där folk skrivit elaka saker eller ord som påminner en om hur man har agerat och sårat någon-- sådant bara försvinner med ett knapptryck. Allt det fina är kvar.

Så jag hade tänkt börja med "Ur Emelinas Inkorg", där man kan få läsa alla knäppa, fina, underbara saker som folk har skrivit till mig. Det första kommer ifrån Linda och låter såhär:

Lindurilla
05-apr-2009 12:08
Slutar du tidigt idag? Jag är sugen på starbucks,
våfflor och solsken. Är du med mig?



Inga kommentarer: