fredag 13 november 2009

... och tillbaka

Ibland måste jag skriva listor, för annars gör jag ingenting. Ibland struntar jag i listorna och gör ingenting iaf. Men igår kväll satt jag på min säng och tänkte finurligt för mig själv: "Jag ska göra en är-detta-ens-möjligt?-lista". I den ingick t.ex.

Bank- och tråkärenden
Smörja in mig 6 ggr (jag har fått för mig att jag ska få bra hy)
Springa/åka inlines, ett pass
Cykla till Nyköping, och tillbaka
Plugga 30-60min
Läsa 60min
Skriva på min Nanowrimo
Maila litet folk

osv. Jag klarade väl av 75% på listan, till slut. Det var alltså inte möjligt att utföra allt på omöjliga-listan. Kanske om man går upp tidigare än tolv, och inte sitter och glor på Lady Gaga halva dagarna, så kanske det går.

Fast jag måste erkänna att det där "tillbaka":t från Nyköping var väldigt kämpigt. När jag hade kommit hem och frustande plockade upp listan för att stryka över "och tillbaka", så kände jag att det där minimala strecket var inte tillräckligt tillfredsställande för en timmes cykling i kallt väder.

Inga kommentarer: