torsdag 5 november 2009

Psyched!


Dominic Monaghan är med i den nya serien FlashForward! Anyone psyched? I'm psyched!
Om ni ser den här serien bli hypad någon annanstans (Sörmlands Nyheter var det för min del), så tänk på mitt råd: det finns en anledning till att den är hypad.

FlashForward börjar med att hela jordens befolkning får en blackout samtidigt i 2 minuter och 17 sekunder. Tänk er allt som kan hända under dessa korta minuter-- plan och bilar som piloter och bilförare inte längre kan styra, om du är ute och cyklar, om du går i en trappa... minsta lilla aktivitet kan vara livshotande.

Under dessa sekunder så har samtliga av jordens befolkning en inblick i framtiden-- närmare bestämt sex månader frammåt. Alla ser sin personliga framtid-- men vad händer med de som inte ser någonting? Ligger de och sover? Eller de kanske inte ens lever längre?
Några FBI-agenter tar på sig uppgiften att försöka hitta svaret på blackout:en. Vad orsakade det? Och kan det hända igen?

2 kommentarer:

Simon sa...

Jag började följa den för bara några veckor sedan och tycker redan att den är riktigt trevlig. En bonus är att svensk tv faktiskt har beslutat sig för att sända den så snabbt trots att dom nyligen börjat med den i USA så nu kan jag se om avsnitten på jobbet med haha

rusty sa...

Ja, det var på TV4 som jag hörde talas om serien först. Jag tyckte det var litet konstigt att jag inte hade hört talas om en serie som ändå verkade vara väldigt bra. Med tanke på hur mkt TV-serier jag följer, menar jag.
Sedan insåg jag också att de var väldigt snabba med att sända den här i Sverige. Det är sällan sådant händer. De vill ju oftast se att en serie blir megastor i USA innan de satsar på den här.