söndag 23 augusti 2009

"This song is.... recorded"

Det enda mitt huvud klarar av tidiga söndagsmorgnar när jag måste ta bussen och sedan gå från Oxford Circus till jobbet är M. Ward. Hans sega plink-plonk på gitarren och ledsna, sega röst sjunger medan jag försöker greppa att jag är vaken. M. Ward är verkligen en artist som jag aldrig skulle tagit mig för att lyssna på annars. Seeegt, seeegt, seegt. Men fint, inser jag nu när jag lyssnat några söndagar i rad.

And so I went to the whale
I said "killer whale, please, what do you do when your true love leaves?"
He said "I only have but one trick up my sleeve
I sing it over and over till she comes back to me"


Ungefär detta är vad min hjärna klarar av att tolka när jag sitter död på bussen. Jag småler medan jag tänker på späckhuggare som ylar över sin borttappade partner. Utanför passerar Hyde Park för mina ögon. Mm, fint.

Inga kommentarer: