måndag 24 augusti 2009

Herr ny lärare

Fick en ny lärare idag. En liten satt man från Liverpool som är smått anal. Efter ungefär 10 minuter så vinkade han ut mig ur rummet och sa "Får jag prata med dig?". Han konstaterade att min nivå var för hög (NEJMEN, ÄR DEN, HERR LÄRARE?) för klassen jag släpar mig till varje dag. Men det finns inte så mycket som går att göra åt det. Jag föreslog att jag kunde sitta och läsa mig igenom vissa delar av lektionen. Han stirrade på mig som om jag hade sagt att jag kunde ge honom en gratis striptease. Alldeles befängt! läste jag från hans ögon och läppar. Det fick jag absolut inte! Hur skulle det se ut inför de andra i klassen? (va?)
Iställer ska denna satta liverpool-man från och med imorgon ge mig annorlunda, svåra uppgifter. Suck och pust och stön, säger jag. Jag vill ju bara sitta där och läsa. För tusen spikar, det är väl ändå jag som pungat ut med pengar för att få gå på den där värdelösa skolan?

Men det var rätt roligt att få prata en hel del. Även om de flesta i klassen sitter som fån när jag pratar, så var det roligt. För läraren anpassade sig till min nivå och frågade mig tiotusen olika saker. Och alla vet ju att jag känner mig som handen i handsken när jag får prata om Vivienne Westwood.
Mmm, Vivienne....

Inga kommentarer: