lördag 22 augusti 2009

Eric Northman (ja, Northman, seriöst)

Hej! Jag heter Erik Nordman. Jak er viking!

Jag kan inte påstå att jag har varit ett speciellt stort fan av Alexander Skarsgård, men i rollen som Eric så är det svårt att inte falla som en kägla för honom. Sedan hjälper ju böckerna en hel del, också.
Så, guilty pleasure för tillfället:

Gå runt och flina åt the wonderfulness som Eric är.

Det hjälper när jag måste flina som en idiot mot kunderna. Det är något jag annars har svårt med, till och från. Oftast måste jag flina med mina arbetskamrater så att jag har något att bygga vidare på när jag strosar genom restauranten. Vi får giftiga kommentarer om våran jobbprestanda av allt och alla om vi inte ler som idioter konstant.

Fssssss! Me vampire, you human! I eatz you!

Och det är otroligt roande att de har döpt den svenska vikingen till vampyr till Eric Northman, vilket betyder Erik Nordman, om rätt ska vara rätt. Något som också roar mig är Alexanders engelska. Den är väl bra, bara det att han har en tendens att sluddra fram orden sådär som jag också gör alltsomjämt.

Inga kommentarer: