måndag 3 augusti 2009

Min allra första kram

Det märks verkligen när man har en period på jobbet då folk uppskattar en. Dwith ler och skojar med mig. Mortine, min favoritkock, sparar gravad lax till mig fast jag inte bett om det. Neha snor en mango från fruktskålen fast jag inte bett om det. Loreinna (kommer ni ihåg fiskbiten-bråket?) frågar om jag vill följa med henne och några andra till ett nöjesfält. Mariella (aka manager assistant) pratar mer än hon någonsin pratat med mig förut.

Sedan - det allra bästa och det som lätt gjorde min dag - fick jag min allra första kram av Josh! Ååååh. Ibland tror jag att jag är litet kär i denna härliga 20-åriga pojke. Att han sedan påpekar att jag luktar gott, tja, vad gör man? Man ler som en idiot, det är vad man gör.


Sedan när man kommer hem så står Mattias där som alltid och säger på trevande engelska "You want? Ehhhh, doughnut?".

3 kommentarer:

Lin Lin Linda Li sa...

är han fortfarande kvar? jeisus!

rusty sa...

Haha, ja. Johanna har väl berättat det? Hon mailade väl dig?
Aleja sa att han skulle stanna i två dagar till, och sedan flytta härifrån. Det har varit 3 dagar nu. ^^;
Jag har inget emot att han stannar här, men det börjar bli litet enerverande att behöva äta frukost i trappan för att han ligger och sover i köket.

Lin Lin Linda Li sa...

Åh, han var grunden till det stora bråket? Det lät ju väldigt illa när hon mailade mig, jaa, men det verkar vara bättre nu? ARGH jag saknar alla små dramaqueens!