tisdag 18 augusti 2009

Exempel

Ja, så då återkommer vi till att musiken i England som är till för allmänheten är på så många plan mycket, mycket bättre än vad vi i Sverige kan åstadkomma. (Personlig preferens, alltså)
Under den sista halvtimmen på jobbet idag spelades t.ex. dessa låtar (som jag älsk-älskar):


Svensk radio skulle -aldrig- spela den här låten under godmorgon-timmen.


Florences nya singel (upptäckte jag idag på radion!), och för övrigt en av mina favoriter för tillfället. Jag förstår inte riktigt vad meningen är med bön-sekvenserna, och inte heller varför de trippar omkring på tå. Dock är jag kär i masken och "maskdansen" (i brist på bättre ord). Titta, den är i HD, och mycket fin. Smått finurlig, dock. Jag tror nog Florence är en av mina nya idoler. Hon är cool.


Alltid en klar favorit på fester, men även på jobbet. Från min sida iaf.


Sedan går en av diskarna förbi och frågar, som vanligt:
"Dansar du?"
"Jaaaaaa," svarar jag.

Inga kommentarer: