måndag 24 augusti 2009

Josh

Jag har varit väldigt medveten om Josh idag på jobbet. Jag kikade efter honom hela tiden. Hittade korn som jag kunde plocka bort från hans skjorta. Faktum är att jag mest vill krama Josh alltjämt-hela-tiden. Denna långa, mörka och två år yngre man är väldigt... bra.
När mitt skift var slut så stampade jag fram till honom och sa åt honom att komma hit! vi ska gå och röka. Sedan sitter vi där ute, han och jag, och mina nerver får mina händer att darra. Snart ska jag säga det, snart ska jag säga det, tänker jag.
Och sedan säger jag det.
Du Josh, jag hade en dröm om dig för några nätter sedan.
Jasså, det hade jag? Vad hände då?
Vi polerade bestick, och sedan...
HEJ JOSH, MANNEN, GLÖM INTE ATT BERÄTTA OM MIG FÖR SHRIYA, HÖHÖHÖ, HA'RE MANNEN! skriker en av diskarna plötsligt, och jag vill döda honom med min hemliga laserblick.
Sedan ringer telefonen, Josh måste gå in, och jag springer därifrån med svansen mellan benen.
Han hann inte fråga vad som hände sedan.

Vi polerade bestick, skulle jag ha sagt. Och sedan kysste jag dig.

2 kommentarer:

Susanna B sa...

Åh, hoppas verkligen att du får en chans att berätta igen. Kommer sitta som klistrad i väntan på uppföljaren. =D

Anonym sa...

Du känner inte mig och jag känner inte dig.

Jag satt och skrev (på något som kanske ska bli en bok) när jag snubblade på - en annan författare.

Fick en känsla av att "tedde sig" inte lät bra, så jag googlade det bara för att se lite.

Tredje uppifrån läste jag "Hur onsdagen tedde sig för kärlekens idiot". Det gillade jag mycket.

Det lät tydligen bra då alltså.

Låt honom få veta snart.