tisdag 25 augusti 2009

Definitivt död


Nästa bok i serien är Definately Dead i serien om Sookie Stackhouse.
Innan jag började läsa böckerna, så tyckte jag att TV-serien var väldigt bra. Sedan började jag läsa. Och sakta men säkert så blev serien sämre och sämre. Knasigare och knasigare. Skaparna av True Blood flippar ut, och håller inte direkt tyglarna tight, om man säger det så. Vilket är synd, för jag vill ju helst gärna se hela serien i TV-form. Men faktum är att om serien fortsätter som den håller på nu, så kommer den inte finnas så länge till.



Ps. Och jag vet förresten varför det är en tiger på omslaget, Jenks! :D

5 kommentarer:

Lin Lin Linda Li sa...

jag vet också, jag råkade se det av misstag när jag la till boken på shelfari /CRY vilken bok är det förresten? sista jag läste var ju... club dead, men du har väl läst minst två till efter den?

Jenky sa...

Är det Lafayette som blivit biten av magisk tiger och nu kan förvandla sig själv till en? Åh!

Men hur kan du säga att serien blivit sämre och sämre? :0 Jag tycker den har blivit alldeles fantastisk! Har iof inte sett veckans avsnitt, det sparar jag till fredag. :) TR00 Bl0000d!

rusty sa...

Det kanske inte låter som så, men jag njuter ju av serien! Med undantag för hur de förstör för sig själva med att lägga till nya karaktärer/messa upp handlingen osv. Det kan jag ha litet svårt för ibland.
Jag tycker knasigheterna är underhållande, men jag kan verkligen se hur den inte kan tilltala till en stor mängd som tyckte om första säsongen. Första säsongen made sense, medan den andra... kom igen. Cowboy-vampyrer och, tja... se senaste avsnittet. ;)

rusty sa...

Och ja, såklart det är Lafayette som blivit biten av en magisk tiger! HUR VISSTE DU DET?! :D

Jenky sa...

Kan ju hålla med om att det har spårat ur lite ja, but i likez! :D Lafayette ÄR en magisk tiger. För han dog väl egentligen i första boken va? Då fick han återuppstå som tiger. Fin.