lördag 22 augusti 2009

Om du är en tech-nerd

NEEEEEEEEEEJJJJJJ *avgrundsvrål*
Ja, så jag följer Eureka slaviskt, och jag blir så himla arg när serien beger sig åt fel riktningar, romantiskt sett. En serie som handlar om forskning, gör att resor i tiden är möjligt, och sådant gör att handlingen ändras. Alltså, saker som borde ha skett på ett sätt, återställs när de åker tillbaka i tiden och börjar om från början igen. OCH NU BLIR ALLT FEL. Och nu skriker jag, för jag vill inte, vill
inte att Carter ska vara med fel kvinna.
För att vara en lättsam serie, så är jag förvånansvärt upprörd. Arghhh!


Och jag vet fortfarande inte varför jag tycker om den så mycket. Men mina ögon lyser, trots de uppenbara plastmaskinerna och dåliga specialeffekter. Det är väl möjligheterna som de leker med, som är intressant, antar jag. Tidsresor, botemedel, dimensioner, universum, magnetism och olika sorters energier, etc etc etc.



Trailer för första säsongen

Så om du är en tech-nerd, så se den här serien. Den är underhållande.

Inga kommentarer: