lördag 29 augusti 2009

Jai Ho

Jag såg på Slumdog Millionare ikväll med mamma. Den var bra. Jag skriver upp den på listan som "Saker jag kommer få mig att tänka på London med ett varmt hjärta".
Men snart ska jag flytta ifrån London till en mer höstig stad, nämligen Göteborg.
Jag sa hej då till mina syskon idag. Det var ledsamt.

Igår natt väcktes jag av Fredrik som satte sig vid sidan om sängen och lutade sig över mig och höll om mig. Sedan sa han "Hej syster".
"Varför kommer ni fram så sent för, skitunge?" mumlar jag fram sömndrucket.
"Det bara blev så", förklarar han. "Jag som hade tänkt att vi skulle gå och ta en öl när vi kom fram".
"Neeej, det är jag alldeles för trött för. Kom hit och sov med dig!", säger jag och klappar med handen på sängplatsen bredvid mig.
"Inte just nu", säger han. "Men jag har saknat dig, syster".
"Jag har saknat dig med".
Sedan känner jag hur dubbel-luftmadrassen slätar ut sig igen, och hör hur en dörr stängs igen. I nästa sekund har jag somnat om igen.

Och ungefär så är min och min brors relation. I ett nötskal, som man säger. Vilken tur att vi växte upp och blev vänner. Jag skulle inte byta bort min bror för allt i världen.

Inga kommentarer: