söndag 2 augusti 2009

Se dig för lillebror, för här kommer lyckan

Här sitter jag i Flat 30 och plirar på molnen som flyter förbi. Är det bara jag som blir fundersam av moln? Det är som att stanna och lukta på blommorna.

Och på tal om blommor, så är det ju precis det som är min nya drog. Jag kan bara inte låta bli. Jag behöver mer friska, bra saker i mitt liv, och blommor fungerar ju som balsam för själen. (Snälla snälla, håll dem vid liv, kära små gröna fingrar)

Det nya tillskottet (huhu) till familjen. Inköpt idag. Det är fint hur blommor lutar sig mot solljus, tycker jag. Muggar som berättar ens favoritböcker är också fint. Kaffe, kaffe, kaffe.


Annars så sitter jag här och äter körsbär och försöker lära mig att slå knut på dem i munnen. Jag vill vara som Audrey i Twin Peaks när hon går in på One-Eyed Jacks och bordellmamman frågar vad hennes meriter är. Titta:



Annars så hoppar och dansar jag omkring litet för mig själv i rummet och njuter av en tom lägenhet. Det syns inte på bilden, men mina armmuskler är stenhårda! Att bära tunga brickor och polera tiotusen bestick varje dag gör sådant med en.

Häromdagen så färgade Johanna mitt hår, men det blev orange istället för blont. Snyft. Johanna sa upprepade gånger att jag borde byta om till kläder jag inte använder, för om det kommer blondering på kläderna så går det inte bort. "Äski täski", sa jag och viftade med handen. Jag tänkte att det är sådant där folk har sagt i hela mitt liv, men aldrig spiller man någonting ändå. Och nu sitter jag här med fläckiga jeans. Buhuu.


Men nu ska jag spela WoW och lyssna på Empire of the Sun. Tihi!

Inga kommentarer: