lördag 24 oktober 2009

Vad gör hon?

Jag vill se frisk ut. Och så vill jag bli smalismalsmal. Eller smalare, för man får inte säga att man vill bli smal inför folk, även fast man själv tycker att man är sådär normalbyggd. Smalare än normalbyggd är smal, för mig. För normalbyggd har ju litet kärlekshull. Och jag vill inte ha kärlekshull, även om alla skriker i mina öron att "DET ÄR DET KILLAR VILL HA". Men det struntar väl jag i? Jag vill se ut som jag vill se ut, jag vill inte se ut på ett sätt bara för att männen råkar tycka om det. Isådanafall skulle jag vilja ha massiva bröst, men det klarar jag mig utan alldeles perfekt. Jag tycker det är väldans skönt att slippa bh, det blir så himla mycket "Ja, hej, där är ni, ja" annars när man tittar ned på sig själv. Folk brukar påpeka min brist på restriktioner för mig.
"Du har inte bh på dig idag", säger de.
"Jag använder nästan aldrig bh. Bara på jobbet, om jag måste", svarar jag då.
Och då står de där med öppna munnar, eller höjda ögonbryn, eller rynkade pannor. För vem använder inte bh? Militanta flator. Och Emelina, kanske.

Det kan vara enkla saker som får folk att reagera. Jag har den senaste veckan lyckats tappa bort min tändare, så när jag drar upp en tändsticksask som är dubbelt så stor som själva cigarettpaketet, så tycker folk man är litet lustig. "Varför använder du tändstickor, för?". Det är ju så uppenbart att man ska använda en tändare. Jaså.
Eller om man sätter sig ned på huk eller sitter ned utomhus. Då får folk också den där frågande blicken i ögonen. Vad gör hon? tänker de.
Eller om du sträcker ut dig för mycket på något annat ställe som inte är i hemmet. Om du tar några danssteg när du är ute och går. Om du mimar för dig själv. Om du brister ut i spring som räcker 50 meter, och sedan börjar gå normalt igen. Det är konstigt, tycker folk. Det krävs ytterst litet som sker utanför ramen för att folk ska reagera. Men jag kan tänka, att blir inte du också litet gladare om du tittar upp mot himlen när du går, eller säger "Hej" till katten som korsar vägen framför dig? Jag blir det iallafall.

Inga kommentarer: