söndag 18 oktober 2009

Etthundraåttiosexxxxxx

Enligt min profil på Baka-Updates (vilken jag har använt flitigt i 5-6 år nu), så följer jag exakt 186 stycken manga just nu. Whoa. Etthundraåttiosex!
Mina favoriter just nu är dessa (jag räknar bort de som är på hiatus):


1. Cousin
Jag ler alltid som en idiot efter ett nytt kapitel av den här mangan. Josei/Slice of Life/Romance genren, mmm~
Bon-chan bestämmer sig för att ändra sin attityd och sitt utseende efter att kärleken har slagit sina klor i henne.

2. Say I Love You
Den manliga karaktären är det major dreggelvarning på. Han ser ut som en långlång version av en Johnny's pojke, med en alternativ touch. Glasyren på det hela är att förhållandet mellan huvudpersonerna är realistiskt, aka de är inte rädda för att röra varandra (vilket är smärtsamt ovanligt i japansk romantik-manga).

3. Honto Yajuu
I princip den enda yaoi-serie jag uppskattar för tillfället. Yaoi är en, för det mesta, svunnen tid för mig. Men den här mangan är litet för fint tecknad, och dynamiken mellan huvudpersonerna (som är yakuza och polis) är litet för starkt för att jag ska kunna motstå.

4. Nana to Kaoru
S&M i softstyle. Jag har aldrig varit mkt för BDSM och liknande, men medan jag läser den här serien, så vill jag också ha något sådant där.

5. FullMetal Alchemist
Jag har precis börjat läsa mangan, för att animen är för seg med att ge ut nya avsnitt. Buu!





Inga kommentarer: