lördag 17 oktober 2009

Touka Kouka

För er som har sett den första säsongen av FullMetal Alchemist (jag spoilar ej inför Brotherhood, iz safe read):

Det går inte att jämföra den första tolkningen av FullMetal med den andra, Brotherhood. Jag kommer ihåg att jag sa till Linda "Va, njae, Brotherhood är typ bara en recap, de händer nästan samma saker i den som i den första". Boy, was I wrong. Den andra tolkningen, Brotherhood, följer mangan efter vad jag har förstått. Det där "njae":t kan man ta bort efter de första fem episoderna. För sedan är den inte ett dugg lik den första säsongen.

Alkemister med automails tycker vi om.

Man förstår så mycket mer. Man förstår den komplexa relationen mellan Ed och Roy. Man får mycket mer information, karaktärerna är djupare, och huvudpersonerna är ännu lättare att tycka om. Den trådtunna linjen mellan allvar och lolol-scener är mycket bättre balanserad-- såpass att jag kan gå från att gråta i ena sekunden, till att skratta högt i nästa. De drar inte ut på handlingen (Naruto, någon?), och mest så sitter man bara där med öppen mun för att de bara öser viktig information under varje avsnitt. Plus att om det är någon serie som kan få ditt hjärta att twist:a sig ett varv eller två, så är det ju FullMetal Alchemist.

Det är litet svårt att förklara. Men jag måste bara få uppmana er (speciellt Linda & Petro) att
se Brotherhood. Om ni tyckte den första tolkningen var bra-- you haven't seen nothin' yet.

2 kommentarer:

Petro-belle sa...

<3<3
den håller på att laddas klart just nu. :D

rusty sa...

Chatta på msn? NUUU?