tisdag 20 oktober 2009

Haruhis melankoli

Jag har sett så mycket skit när det gäller anime i mina dagar. Jag sitter och surfar på youtube och tittar på OPs (opening songsss) till de där serierna som jag helst önskar att jag aldrig slösade min tid på. Konstigt nog är det alltid killserier som jag ångrat att jag har sett. Det är litet för mkt "boin boin" för mig (aka stora bröst och annat snuskerier som killarna älskar, tydligen).

Det kom ut en serie för något år sedan, eller så, som blev otroligt populär över hela animecommunityn här på internet. Suzumiya Haruhi no Yuutsu (The Melancholy of Suzumiya Haruhi). Den handlar om en flicka som heter Haruhi som tror på aliens och annat dylikt konstigt. Så hon startar en klubb i skolan. Där får alla som tror på konstiga saker bli medlemmar. Sedan ska de gå ut och leta reda på de där konstiga sakerna. Det låter kanske litet knäppt, men tro mig när jag säger att det där bara är en bråkdel av hur knäppt den serien utvecklade sig. Den största anledningen till att jag såg den serien, var pga ED:t (ending songsss). Jag skrattade som en tok varenda gång. Jag skrattar fortfarande. Det är nog det bästa ED:t någonsin. Vem kan stå emot en para-para dans som de gjort till endast animen? Eller att killkaraktärerna får vara med och göra de där, öh... ascoola dancemovements:en. Jag skrattar. Och skrattar... och skrattar...



Killen till vänster är min favorit. Och den orange/rosahåriga flickan.

Inga kommentarer: