onsdag 7 oktober 2009

Åldersnoja


Gackt - Flower

Ja, jag hade ju missat totalt att Gackt släppte en ny singel i somras. Det ryktas om på LJ-community:n att det ska bli en turné nu i november, men eftersom jag har blivit sämst på att ta reda på information om denne sångare, så vet jag inget mer. Ännu.

Det är så svårt för mig som gammalt, hängivet fan att tycka något om Gackts senaste verk. Så fort jag ser honom blir jag alldeles mjuk innuti, och min första impuls vill att jag ska dedikera mitt liv till honom igen. Men sedan så sitter jag där samtidigt och höjer på ögonbrynen, och försöker bara hålla mig för skratt. Det är så himla svårt att inte kritisera hans fåfänga försök att se cool ut.
Något annat jag märkt med åren, är hur mycket allt är centrerat runt hans utseende. När jag väl träder in i gamla jaktmarker (aka LJ-communities), är de ständiga diskutionerna om huruvida han har plastikopererat sig eller ej, hur hans rökning börjar märkas av, hur gammal han börjar bli, åh-herregud-vilka-abs-han-har! och liknande haranger fortfarande i full gång.

Nej, jag föredrar nog old school Gackt i dessa tillfällen. Då hans framknystade coolhet inte kändes plastig, utan mer som charm. Då man bara ryckte på axlarna och sa "Ingen är som Gackt. Han ska vara så".



Såsom Gackt ska vara. Ingen åldersnoja, utan bara ren, skär, perfekt sång.

Inga kommentarer: