torsdag 1 oktober 2009

Detaljerat

"Emelina, kom hit!", väser Misaki Mako och viftar med handen. Jag smyger mig fram mot den lilla japanskan som sitter bredvid stereon och tittar på något annat än skivor. Crewet runt omkring oss pratar lågmält om hur ljuset bör vara inför nästa scen som ska spelas in. Jag hukar mig ned bredvid Mako och sätter på en skiva med indiemusik av okänt slag.
"Vad är det?", viskar jag tillbaka, men i nästa sekund spricks mitt ansikte upp ett stort flin.
"Titta på de här!", fnissar Mako och spänner upp ett par stringtrosor som endast verkar vara gjorda av några trådar. De är orangea, och jag skäms nästan bara av att titta på dem.
"Får vi verkligen hålla på med scenkläderna?" frågar jag tyst.
"Äh! Jag är väl inte stylistens assistent för ingenting", säger Mako självsäkert. Sedan spänner hon ögonen i mig, och tjuter "Ta på dig dem!"
Mina ögon blir stora-- den där Mako är ju galen! Men jag känner hur tiden börjar rinna ut, så jag tar upp de minimala trosorna, ersätter dem med mina egna, och rusar sedan mot huvudstjärnan i produktionen vi försöker verkställa.
Framför mig står en väldigt fin och ung Angel, och tittar snällt på mig.
"Hej, Emelina, vad gör-", börjar han, men jag avbryter honom.
"Hej Angel! Vi har inte tid, du måste följa med mig
nu!" förklarar jag snabbt och tar tag i hans skjortärm och börjar dra honom bort från inspelningen.
"Men vad är det?" frågar Angel förvirrat.
"Jag har en sak jag måste visa dig", säger jag bara kort.
Jag drar med honom bort mot mina föräldrars gamla sovrum, och småler fånigt åt mig själv. Nu är det verkligen bråttom! tänker jag och drar in Angel genom dörren, in i min famn.
Angels förvirrade uppsyn byts ut mot ett snett leende som jag inte kan låta bli att härma. Jag slänger armarna runt hans nacke som är någonstans långt där uppe och jag tänker
Åh, jag visste inte att han var så lång. Mina fingrar gräver sig in i hans nackhår, medan hans armar söker sig runt min midja och låser mig fast där. Våra läppar hittar varandra, och jag känner hur hela min kropp blir mjuk när hans tunga hittar min.
Men jag hinner inte stå där med finaste Angel i mer än några sekunder, innan den fina mannen i mina armar förvandlas till ett gammalt, tomt cigarettpaket som jag håller tryckt mot mina läppar. Jag slänger ilsket cigarettpaketet i marken och säger med besviken hundvalpsröst: "Jag hann inte ens visa honom mina trosor".
Och sedan vaknar jag.

Och det konkluderar denna natts mest väl ihågkomna dröm. Ungefär i den här detaljen drömmer jag saker, och ungefär den här månen av snusk förekommer i mina drömmar. Irriterande och tråkigt, är vad det är. Hur svårt ska det vara att ha en sexdröm, liksom? Jag verkar vara okapabel till att ha det.

Och för övrigt så fortsätter folk att förstöra min Stad. Den har blivit otroligt mycket mörkare, och är inte längre hem för fester och världsvanhet. Istället kryllar det av eldssvådor, folk som försöker ta maktpositioner i Staden och på underliga sätt avlägsna mig från min egen Stad.
Fast jag fick ju träffa Gackt inatt. Så jag kanske inte ska klaga.

Inga kommentarer: