måndag 5 oktober 2009

simple girl




Dagens outfit
Kavaj: Jane Norman
Kjol: Dorothy Perkins
Strumpbyxor: Dorothy Perkins
Skor: Vivienne Westwood
Mössa: SEXY DYNAMITE LONDON choice
Smycken: Vivienne Westwood

Jag åkte in till Nyköping idag för att gå på möte med jobbiga arbetsförmedlingen. Efter ett tag satt jag bara och stirrade ned i knät, för min handledare gjorde inget annat än att lovprisa mig. Ett snällt ord är ju trevligt, men det är bara så mycket smicker man kan känna sig bekväm med.

Just nu är jag mitt uppe i en allergiattack. Jag förväntar mig minst två timmar till innan jag vet om jag måste åka till akuten eller inte. Det är då satan vad allergier är smarta-- de bara smyger sig på en. Det börjar klia litet i pannan, men det tänker ju inte jag på. Sedan börjar det klia på halsen. Sedan i hårbottnen. Sedan under brösten. Sedan i armvecken. Och helt plötsligt sitter man där med millimeter små nässelutslag som sprider sig för varje minut som går. Att det sedan kliar som jagvetintevad (men du FÅR INTE klia, och du FÅR INTE ta en dusch), gör att paniken börjar sättas igång och du tänker "Måste jag åka till akuten nu?".

Så nu sitter jag här och väntar, väntar. Efter jag är "säker" igen, så kommer jag inte vara hungrig på ett dygn, samt att jag kommer stupa i säng och sova i ca 12 timmar. Suck.

1 kommentar:

Caro sa...

åh emelina, fler dagens outfits, snälla. du är alltid så himla fin, tycker jag :)