torsdag 8 oktober 2009

Alla "dakishimete" och "aishiteita", för du "matteiru kara"

Jag ylar i takt med alla låtar som jag trodde att jag hade glömt bort för längesedan. Fast det förstås, det där var ju grejer som jag satt och pluggade in i huvudet innan jag ens kunde språket. På den tiden hade jag fortfarande lunarstorm (!), och en lista med mål prydde min presentation.

[ ] Ha ett Escaflowne drinking game (VILKET JAG FORTFARANDE INTE GJORT)
[ ] Gifta mig med Gackt, eller åtminstone lära mig alla hans sånger utantill

Väldans vad jag var realistisk och ambitiös som 16-åring. Jag förstod ju rätt snabbt att giftermål med min "Gackt-sama" var rätt orealistiskt, så därför satte jag mig ned och bara läste låttexter, skrålade och lärde mig ord på ett annat språk.

Så sådant sitter väl i. Men att kärleken fortfarande skulle sitta i, förvånar mig nog mest.


"Jag har huvudvärk ikväll, älskling."

1 kommentar:

Petro-belle sa...

jag tror sånt som den där kärleken aldrig riktigt, riktigt försvinner. Trappats av, och glöms bort definitivt, men den kommer bubblande igen när man faktiskt hör, kanske inte så starkt som förut men man känner det ändå.

(mysbilder på gackt<3)

och escaflowne drinking game? I'm on dude. Det bör ju göras när du har den på en lista.