tisdag 20 oktober 2009

Snälla CSN

Jag ska jobba alla dagar den här veckan, förutom en. Vad då timanställd? Jag jobbar ju jättemycket. Bäst.

Mitt lilla rum fyller mitt huvud med så knäppa idéer. Jag får för mig så mycket, vad jag ska göra, vad jag vill och sådär. Vem jag vill ha.
Just nu ska jag rymma iväg till Japan med en av två möjliga, hemliga personer. Jag har inte riktigt bestämt mig för med vem, ännu. Eller vill du rymma dit, Petro? Med mig? Kom igen. Vi skriver till CSN och säger

"Plzplzplz CSN,

Vi vill låna pengar för att studera något coolt på universitet i Japan. Helst i Tokyo, för där händer allt tufft, plus att Emelina har ju sitt andra hem där. Vi skulle väldigt gärna vilja springa omkring i Harajuku och köpa coola, svarta kläder till Petro och hänga med det gamla Harajuku-gänget som kommer klappa oss på huvudet och säga "kawaiiiii" när vi försöker stamma fram halvtaskig japanska*.
Emelina vill helst ha massor av pengar, så att hon kan gå och köpa Vivienne Westwood tights varje gång hon känner sig litet ledsen. Petron skulle vilja ha en praktikplats hos en tatuerare som betalar bra, för hon är litet knasig när det kommer till smärta och konst, sådär.
Ersättningspengar för tidiga frukostar på Samma Gamla Café Som Serverar Parmaskinkmackor och Svartsvart Kaffe är ett måste. Detsamma gäller Starbucks, videobutiken som har svartvita filmer, samt en hel del pengar för inköpandet av kurslitteratur (manga och penguin-böcker).
Du förstår, CSN, att vi vill kunna prata flytande japanska, så att vi kan förstå hur man bokar biljetter inför live med grupper såsom Dir en grey, MUCC och Gackt. Såklart vill vi även kunna förstå exakt hur man pyntar purikura på bästa sätt. Plus att karaoke är så mycket roligare när man kan sjunga japanska låtar.

Så ni förstår kanske, att vi är väldigt kvalificerade för att få era pengar. Emelina lovar speciellt att verkligen studera den här gången, också. Hon ska bli något stort, det är bara att vänta och se.


Med vänliga, dock smått desperata, hälsningar,

Emelina och Petro


Ps. Om ni har några fina pojkar på lager där borta i Japan, så presentera dem gärna för oss. Vi är inte "dom som är dom".

Pss. Vi godtar även livslång fri entré på Disney Sea. Det går bra."



Det kommer att gå skitbra.


*Nu såhär i efterhand kommer jag på att det är ju väldans nedlåtande? Nåja, hur mycket pride kan man ha som bortvillad 19-åring?

1 kommentar:

Petro-belle sa...

MYS! <3<3


och ja tack, det vore inte helt fel. <3