onsdag 14 oktober 2009

Den Plötsliga Flickvännen och Broderskap

Det finns en genre inom manga och anime som jag alltid börjar sucka, pusta och stöna över. Det är Sudden Girlfriend Appearance. Jag skämtar inte. Det är en riktigt genrebenämning. Det händer så otroligt ofta i dessa serier som handlar om kärlek, att det nästan är ett obligatoriskt happening i all manga. Och det är alltid samma visa. Svartsjuka/avundsjuka ensues, för nu kommer den andre personen som jag är kär i bli pånyttkär i sin förra flickvän/pojkvän, åhhh buhu!
Men sedan så löser sig allt igen. Som alltid i Sudden Girlfriend Appearance genren. Suck, pust och stön.

Jag tittar på FullMetal Alchemist 2 - Brotherhood just nu. Det är FullMetal, fast den följer mangan. och ohohohoho, snacka om att den är bra! De segar inte ut på händelserna som de gjorde i den första versionen av FullMetal, utan det är mer... Ett äventyr under ett avsnitt. Det händer saker snabbt. Men jag skrattar och gråter som en tok ändå. För iochmed att de följer mangan, så kommer chibi-gubbarna med i animen också. Och jag kommer nog alltid att börja skratta åt en liten Edo som skriker "SHUT UP I'M NOT AS TINY AS A SHRIMP". Ah.


Plus att introt är ju jättebra, och jag sjunger och ryser och
gråter litet ibland när jag läser texten eller ser Edos ledsna uttryck.
Edos skrik kommer nog alltid att kännas som om någon skär i mitt hjärta med kniv.

Inga kommentarer: