onsdag 21 april 2010

to grow and grow till tall

Vad är det med Hannes och Anja, egentligen? Jag får alltid mat-orgasm när jag är där och hälsar på. Jag menar, hur bra kan man vara på att laga mat, egentligen?
Kanske beror på att jag själv är urusel på det. Vi diskuterade detta i helgen. Matlagning. Och när jag fick frågan "Vad brukar du laga?", så var det helt tomt i huvudet. Jag kunde verkligen inte komma på en enda varmrätt som jag brukar göra. Förutom att jag hade två veckor då jag bara lagade omeletter hela tiden. Annars så äter jag bara knäckebröd, knäckebröd och ännu mer knäckebröd. Makaroner, tonfisk och majs om jag vill ha varm mat. Min nästa tanke är-- hur kommer det sig att jag inte dött av näringsbrist ännu?

Annars så fortsätter spammandet av Jónsi för tillfället. Mmm, Boy Lilikoi, Go Do, Around Us, Grow Till Tall och nejjustdet hela albumet.

4 kommentarer:

Caro sa...

Men du, vi ska inte göra en grej av det här då? Varje vecka skickar jag dig ett recept du måste testa, varje vecka skickar du mig... en uppgift jag måste göra. Jag vet inte vad, kanske en text att skriva eller nåt? Ett foto att ta? Ett utbyte av uppgifter liksom :D

Waddaya say E?

rusty sa...

Oj! Det tycker jag låter jättebra! Inget får igång motivationen så mycket som en vän som hjälper till. ♥ Ska vi börja nu? Jag återkommer med ett inlägg på min blogg om vad du ska göra, mkay?

Caro sa...

Lovely! :D Då lägger jag upp recept en gång i veckan här: http://kdebatt.se/caro

Bara, är det några grejer du inte tål/absolut inte tycker om?

rusty sa...

Nope, inga grejer som jag inte tål. Jag har haft väldigt svårt för kokos, banan, curry och senap, men jag har bestämt mig för att slänga fåniga preferenser på hyllan och prova alltallt. Så kör på!