måndag 12 april 2010

pay my respects to grace and virtue

Så, nu är jag brunhårig på riktigt. Det är mörkt, rätt så mycket mer mörkt än vad jag hade tänkt mig. Men what can you do, än att bara rycka på axlarna och säga "Ja, ja". Jag kanske vänjer mig snart, vem vet. Jag vet hursomhelst att jag kommer vara Göteborgs fiercaste brunett imorgon. Varför jag har bestämt mig för att vara det vet jag inte, så fråga inte.

Jag känner mig väldigt nöjd med det mesta just nu. En sorts avslappnad galen typ som bara tar dagen som den kommer. En sådan där typ som sitter hukandes mot en vägg och röker. En sådan typ som vacklande hasar sig till mataffären med solglasögon dagen efter för mycket alkohol. Eller varför inte typen som ligger på rygg i sin säng och bara lyssnar på musik och försöker reda ut allt och ingenting. Kanske också typen som dansar på parkbänkar för att man känner för det, eller människor som ler finlurligt för alla hemligheter som inte existerar ännu. Sådan känner jag mig just nu. Och imorgon ska jag har solglasögon på mig om solen ligger på.

2 kommentarer:

Petro-belle sa...

brunish! jag vill se fotobevis!

Lin Lin Linda Li sa...

MEH, such is the life when you're unemployed. Jag vill också! iz nu feer!