onsdag 7 april 2010

Solskenstvätt

Solen skiner och jag blev precis överraskad med en tvättid. Jag är inte direkt världens bästa tvättare, men jag har såpass mycket kläder att jag klarar mig ändå. Ett av världens äldsta knep till hur du ska börja använda de där kläderna du nästan aldrig använder-- använd upp alla kläder. Då har du inget annat val än att dra på dig den där ljusrosa pastellklänningen. Den där klänningen som du annars aldrig orkar bära upp för, kom igen, den är ljusrosa.

Tvätt

Ingen tvätt


Luggen är klippt och jag har något som kan liknas med frisyr igen. Snart ska jag bli brunhårig på riktigt, och det blir första gången på många, många år. Jag är ju brunhårig egentligen. Precis som min bror. Fast på honom kan man inte se det för tillfället, för han rakade av sig allt sitt hår för någon vecka sedan. Jag skulle ljuga om jag skrev att jag aldrig tänkt tanken på att göra det själv.

Inga kommentarer: