torsdag 15 april 2010

Jag springer igenom monsunen

En vag tanke där längst bak i huvudet föreslår att jag ska sluta fylleskriva svar på folks facebookuppdateringar sent om nätterna. Men jag har ju så otroligt roligt och småskrattar för mig själv. Jag är smått uppkäftig och svar på tal:ig och orden bara rinner ur händerna på mig. Sådär som jag ibland önskar att jag vore på riktigt, inte bara när jag druckit och flamsar omkring för mig själv. Så jag orkar inte riktigt lyssna på vaga förslag. Jag bara gör, för en gångs skull. Vem vet, nästa gång kanske jag kan uppbåda samma beteende inför en verklig människa? Tanken är övermäktig.

För övrigt var det en fråga om Tokio Hotel på dagens quiz. De spelade Monsoon, och jag tog pennan ifrån min bror och sa "Det stavas med i och inte med y". Varpå min bror och dennes vapendragare säger sarkastisk "Är det verkligen så? Oj, vad du kan. Du borde få Nobelpris för den kunskapen. Det är ju otroligt."
Ja, varför inte? Jag undrar vad det Nobelpriset skulle heta. Hursomhelst så skulle jag iaf skrika "ÄNTLIGEN!!" när de ropade upp mitt namn.

Inga kommentarer: