onsdag 14 april 2010

Jag behöver litet mer tid i verkstaden

Jag satt och väntade på en vagn, och en man frågar om han får låna min tändare. Han försöker prata vidare med mig, tills det att en man kommer och ställer sig hotfullt nära och tittar argt på mannen.
"Vilket land kommer du ifrån?" undrar den ilsket stirrande mannen.
Han får följe i form av två poliser som tillsammans bildar en cirkel runt tändar-lånar-mannen.
Vagnen kommer, och jag går därifrån. Underlig situation.

Tog en promenad runt Slottsskogen och besökte Marmelad. Marmeladsbesök är något jag och min bror börjat gå till varje gång han har en ledig strödag i veckan. Kaffe är bra. Och det är soligt väder också.

Slötittade igenom litet bilder igår. Som kvinna lär man sig att vissa vinklar, klädsorter och sminkningar fungerar. När det gäller fotografering av en själv så är jag nog ett proffs på att framhäva mig själv i vinklar som jag vet gör att jag ser snyggare ut än vad jag vanligtvis är.
Jag märkte hursomhelst att det inte bara var vissa bilder av de som togs när jag var nyhemkommen från Japan som gav en illusion av att jag såg smalare ut. Alla bilder visade samma sak. Jag var otroligt mycket smalare precis när jag kommit hem ifrån Japan. Detta är iofs inget jag inte kommit fram till tidigare, men den uppenbara skillnaden slog mig som ett slag i magen.
Man lever med sig själv vareviga dag, och jovisst, man kanske märker att magen putar litet mer eller att armarna har fått mer muskler. Men när jag tittar på bilder och med stora ögon frågar mig själv "Har min mage varit sådär platt?", så börjar jag må litet illa över det förfall som min kropp upplevt ända sedan jag blev invand med västerländsk mat igen.

Jag vill att förfallet ska ta slut, och jag vill definitivt kunna komma i de där drömjeansen som jag köpte precis när jag kommit hem från Japan. Jag är trött på det här ständiga snacket utan verkstad. Jag borde ta hand om mig själv nu när jag ändå har tid. Hell, tid är det enda jag har. Så nu behöver jag ett kg P3-dokumentärer och långa, långa promenader. Det är ju vår, ändå.

1 kommentar:

Jenky sa...

Omg. Du är ju redan smal med platt mage! Jag förstår ingenting. Och det där med förfallet. Jag kan ju meddela att det tyvärr inte tar slut. Det bara fortsätter och fortsätter. :D Men det är klart att det finns sätt att må bra och leva sunt för det. :)

Med vänlig hälsning / Gammtacka i sammetsjacka