torsdag 15 april 2010

Omformulera

Jag tror att det är ungefär nu som jag begår självmord på grund av min oförmåga att skriva. Jag har erfarenheter och upplevelser att plocka handling ifrån, men jag kan verkligen inte skriva. Det går bara inte. Jag börjar om och börjar om, suddar och omformulerar mig. Till slut ger jag upp och skriker av frustration.

Jag har sedan gymnasiet insett att jag har en fallenhet att snurra in mig i för långa meningar. Det är tusen tankar jag vill få ned i en enda mening, men någonstans på vägen tappar jag den röda tråden. Så jag försöker plocka upp den igen. Men den röda tråden är redan tappad, och jag kan inte få min text att bli vettig igen.

3 kommentarer:

Lin Lin Linda Li sa...

You and me both, bebe.

rusty sa...

Nej, faktiskt inte, för du kan skriva långa böcker på upp till 70 sidor. Själv kan jag inte ens skriva tre meningar utan att fucka upp det.

Lin Lin Linda Li sa...

Men det behöver inte betyda att mina böcker är bra, tyvärr. Oh well, vi har båda talang, vi måste nog bara uppmärksamma det litet mer.