fredag 2 april 2010

Solsken


Jag har haft Cillian Murphy som en av mina favoritskådespelare under några år nu. Jag råkade stöta på filmen Sunshine som jag av någon anledning inte ens hade hört talas om. En klassisk sci-fi rulle i Armageddon stil, fast såklart tusen gånger bättre. Andlöst vacker och otäckt välfilmat. Jag sitter och gråter och skakar som en epilepsisjuk människa dels pga hur sepebra filmen var, men också antagligen för att jag tagit en överdos av allergimedicin. Vad kan man säga? Se den.


-------------
Uppdatering: Trailern är rätt så gjord av awesome, den med.

Ledmotivet till Requiem for a Dream is still going strong när det gäller filmtrailers.

2 kommentarer:

Jenky sa...

Jag såg Sunshine nu i helgen när jag inte kom på något annat jag ville se, och mindes att du hade rekommenderat den. Himla fin var den. Men sorglig! Det enda jag inte gillade var den sista karaktären. Han kändes lite överdriven och t om onödig. Nu har jag inte spoilat va? :D

rusty sa...

Åh, vad glad jag blir att du såg den efter min rekommendation! Jag håller såklart med om den sista karaktären, men å andra sidan så behövde de nog honom för att få igång handlingen litet. Om de skulle ställas inför samma val angående syrebristen, så skulle kanske filmen bli mer utdragen. Men som sagt, otroligt vacker, och även om den var sorglig, så blev jag väldigt berörd pga just dessa faktorer. Ett katastrofalt slut, men att det var så vackert gjorde att det blev perfekt. Trots onödiga karaktärer.
Och nej, du spoilade inte, haha. ♥