måndag 12 april 2010

Kärlek, skrik och fest!

Jag snubblade över en knasig video på youtube. Eftersom jag måste utforska varenda liten millimeter av saker som faller mig i smaken, så kom den här fram. Jag tittade nämligen på den här videon (som för övrigt är värdelös). Men, i den hittade jag tre saker jag tyckte om.

1. System of a Down - Suite Pea
länk till låt
2. Miyavi - Girls be Ambitious Remix Room NO 382
länk till låt
(jag har spammat den här låten i några månader nu)
3. SuG - Love Scream Party



Skitglad hest med coolaste tröjan som jag vill ha.

Och det är då den sistnämnda som är den knasiga videon. Ni som är gamla vänner med alla band som Japan kan erbjuda, känner säkert igen den här rosa, hysteriska alternativ-grejen till band som poppar upp litet då och då. Men för er andra kan det här kanske vara en upplevelse. Vem vet.
Anledningen till att jag är smått road av den här videon beror på att sångaren hoppar 00:32 i videon. Det var det enda som behövdes för mig. Ett hopp. Nu har jag på något stört sätt börjat tycka om låten. Plus att sångaren är så jäkla GLAD att jag inte kan låta bli att tycka om honom. Han ser ut och beter sig litet som en japansk version av Bill i Tokio Hotel. Fast en Bill som går på knark, förstås.

Inga kommentarer: