fredag 3 juli 2009

Fem saker du (kanske) inte visste om mig


1.
Jag har en mapp i min dator som heter "Diffust". Där får alla bilder på pojkar som jag är förtjust i, samt alla Post- och LJsecrets bilder ligga och ruva på alla de där känslorna som jag inte vågar skrika ut.


2.
Jag har telefonfobi. Okänt nummer som ringer på mobilen? Jag svarar inte. Måste jag ringa officiella samtal som t.ex. till doktorn eller CSN? Det kan ta mig timmar att samla ihop tillräckligt mycket mod för att våga ringa. Ibland tvingar jag mamma att ringa sådana samtal åt mig. Det är litet upp och ned. Ibland är telefonfobin bättre, ibland sämre. Just nu är den sämre. Nu svarar jag inte ens på SMS från nummer jag inte känner igen.


3.
Jag läser hentai. Nästan varenda dag. Det är en besatthet, jag kan inte låta bli att gå igenom alla releaser varje dag och ladda ned. Ett litet guilty pleasure som förvånar hentai-forumens killar som inte tror på att jag är en tjej. Jag säger nej tack till rape, beastiality och bröst stora som pilatesbollar.


4.
Den orange:a hatten. Litet visste jag, den där dagen i januari 2007, att denna hatt skulle bli mitt trademark. Jag använder den här hatten i princip varenda dag. Jag använder den när jag är hemma, när jag går och handlar mat, när jag shoppar, går till jobbet, när jag festar. Jämt, jämt, jämt. Den har och får fortfarande otroligt mycket uppmärksamhet, orange som den är. Det är det bästa köpet i hela mitt liv, tror jag. Motverkar dåliga hårdagar (vilket är väldigt ofta) och fungerar som konstant snuttefilt. Om jag går ut utan den på huvudet, så får den ligga i min väska istället-- ifall jag vill använda den, trots allt.


5. Jag tänker fortfarande på Robin B. Han slutar ju inte vara ett charmtroll bara för att han inte är med i Idol längre, eller hur? Fina, fina Robin.



Inga kommentarer: