söndag 12 juli 2009

Dubbel L:et

"Det är nu som jag ska vara lycklig och göra alla de där sakerna som jag vill göra innan jag fyller 30, för då ska jag ge upp mitt eget liv för att fokusera min kärlek på andra människor, alltså min familj", försöker jag förklara för Michael när vi sitter och diskuterar.
"Men är du lycklig nu då?", frågar han enkelt.
Jag bara stirrar på honom, ungefär som om människan framför mig precis har förvandlats till en säl. Jag klipper med ögonfransarna i ett lamt försök att dölja min lätta chock som denna fråga tilldelat mig.
"Nej", trycker jag till sist fram.


Apropå saker som borde göra en lycklig, men inte gör en lycklig, alltså. Det kanske är okej att snurra runt litet på Såhär Ska Min Framtid Se Ut-hjulet och skippa att man måste ha Latcho Lajban kul under 10 års period. Latcho Lajban kul är ju bara lajban så länge, menar jag.

Inga kommentarer: