onsdag 4 mars 2009

Saker man planerar och tänker på

Idag sa Mr Teacher att vi gärnagärna fick skriva jättemycket texter och sedan lämna in det till honom. Då skulle han rätta, berättade Herr Lärare. Han påpekade också att de som skriver mycket i skolan alltid får de högsta betygen.
"Skit i betygen", tänkte jag. "Jag vill bara att han ska veta om att jag finns. Så han kanske tänker litet extra på mig än på sina andra elever". Precis så tänkte jag.

Jag funderar på att skriva en novell där det ska finnas ett underliggande tema som skulle kunna tolkas på ett sätt som bara han förstår. En liten mening på tre små ord. Han ska inte förstå det direkt, pang, boom, jaså det gör hon? Någon gång när han lämnar skolan och rundar det där hörnet som separerar oss, så ska han tänka "Vänta ett tag nu..."
Tre små, små ord. "I like you".

Inga kommentarer: