torsdag 5 mars 2009

more meaningless than a game of chess

Det är en helt vanlig dag i Sheperd's Bush. Linda och Emelina ockuperar köket med rött vin och Modest Mouse. Det diskas och lagas mat. Plötsligt hör man hur ett avgrundsvrål börjar stiga ur Fröken Emelinas hals.
"Jag vill HÖRA HANS RÖÖÖÖÖÖÖSSTTT!!"
Sedan fortsätter diskandet och matlagandet.

Idag gick jag på min fjärde arbetsintervju. Den här gången lyckades jag! Jag ska provjobba på lördag. Läskigt. Det är på ett jättelyxigt hotell. Sådant är läskigt.

Nu ska jag och Fröken Hägg ha en prova-alla-våra-kläder-i-garderoben dag och fortsätta dricka rött vin. Vi ska vara fina upp till tänderna imorgon. Det är den sista dagen jag får ha en lektion med min älskade Lärare med stort L. På en vecka iallafall. Jag funderar på om jag ska confess:a till honom på lördag, då jag och (förhoppningsvis) Linda ska gå till hans fotoexhibition. Han är där mellan 6pm-7pm, sa han. Då är jag med där, tänkte jag.

Inga kommentarer: