onsdag 4 mars 2009

Det var en gång och sedan hanns det inte så mkt mer för sedan dog tigrarna


Det är inte mycket annat är kärlek som ockuperar mina tankar just nu. Det är mest bara Nick, Nick, Nick hela tiden. En gift man som är 10 år äldre än mig -- ja, varför inte? säger känslorna. Tydligen fungerar inte principer som man vill att de ska.

Men! så var det en sak som fick mig att haja till. Jag var inne på tradera och sökte efter Vivienne Wonderfulwood goods, men plötsligt ser jag en liten tigerunge i högra hörnet. Hurr? tänker jag och ser detta:

/(&(#%%#??! What the..?
När tusan blev de få? Det är ett allmänt känt faktum att dessa kattdjur håller på att dö ut, tack vare vi fina, underbara människor. Men 3500? Tretusen-jävla-femhundra? Som vanligt får man ett uppvaknande när det verkligen krisar sig.
Sedan vet man ju såklart inte om de "bara" räknat en tigerras eller alla som finns. Men hursomhelst, det är ju skandal! för att uttrycka sig gammeldags. Och jag funderar allvarligt på att börja donera pengar. Jag får räkna litet på min ekonomi och se om det är möjligt.

Inga kommentarer: