måndag 31 maj 2010

Sparka burken och allt som är ORANGE

Efter kommentaren "Det låter som KICK THE CAN CREW" förra veckan, så har jag inte kunnat släppa tanken på just denna grupp. Så denna eftermiddag spenderar jag med att lyssna på japansk hiphop och målar mina naglar orange:a. Efter KICK THE CAN CREW kommer såklart ORANGE RANGE, som egentligen är mer "mitt" band.

Coola hiphoprockare från Okinawa.

Jag lyssnade på den här gruppen under en kort, men otroligt intensiv, period i mitt tonåriga liv. Man skulle kunna förklara dem som en hiphop/rock-grupp som är väldigt upbeat. Alltså, din instinktiva reaktion när du lyssnar på dem är att du vill hoppa runt som en galning. Härligt med sådana band, inte sant?

Ni som är införstådda med japansk populärkultur kanske känner igen den här gruppen från Bleach. Själv insåg jag med förvåning att jag i princip kan tre av deras skivor utantill (ännu idag!), vilket är en väldigt stor bedrift för mig.

Här är Kirikirimai med ORANGE RANGE. Den andra mannen som sjunger är min favorit.
Och LOL @ grön snubbe som exploderar.

Inga kommentarer: