lördag 1 maj 2010

you wasted life, why wouldn't you waste death?

Jag slöar omkring hemma och känner inte alls för Valborg. Min bror anammar min inställning och säger åt mig att komma fort, fort hem till honom om jag vill få något liv i sällskapet.
Det blir elva nya nedladdade låtar till Singstar och vi gottar oss i favoriter såsom Modest Mouse, Lady Gaga och Stone Roses.
Sedan announcar min käre broder att han inte kommer att lämna soffan denna Valborg. Jag får tokpanik och sms:ar Ola som kommer och hämtar mig. Tillsammans träder vi in på välkänd mark där vinylerna och alkoholen flödar. Det blir en medioker tillställning som jag trivs med.

Vi beger oss hem och jag fortsätter min sms-slinga med den gamla läraren ifrån London. Internet blir min bästa vän denna borttappade Valborg. Sedan skriver någon till mig och jag kan inte hjälpa att le. När man minst anar det dyker Michael upp (alltså inte den engelska, utan den svenska som jag lärde känna i Japanien) och förgyller de sista minutrarna av min vakna tid.

Michael: emelina min skona
fagra fagra emelina
me: Oh så fager
Michael: inte ens tusen daliga pick-up lines
kan borja beskriva hennes skonhet
me: Detta är ett faktum

1 kommentar:

Lin Lin Linda Li sa...

Hmmm, på samma gång som jag tycker det är jättefint och romantiskt med herr lärare så är han fortfarande litet läskig i mina ögon. Och var ska detta leda, hmm? Iz e zeh one, you reckon? xx