tisdag 25 maj 2010

ville-valle-rapp-rapp

Nu var det ett tag sedan jag gjorde de här senast, men oh well.

Fåniga lekar jag gjorde som barn #3:
Jag spenderade varenda sommar ute på sjön som barn. När man är ute på en ö i flera veckor utan lekkamrater, tja, då får man ta och använda fantasin. Jag hade en visa som jag sjöng, och när den var slut så hoppade jag runt ett varv och så plötsligt var jag superhjälten Cindy. Supermänniskan Cindy kunde bland annat måla fantastiskt bra, rädda folk som inte finns, samt flyga. Om mamma eller pappa ropade, så sjöng jag visan igen och hoppade runt motsatt varv, och så plötsligt var jag Emelina igen. Sedan gick jag tillbaka till min familj med ett finurligt leende på läpparna. Jag var super-Cindy, och de hade ingen aning!
Jag lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig berätta för någon om detta, för då skulle magin sluta fungera. Logiken kan ju tyckas förträfflig, men om sanningen ska fram så har jag inte nämnt det här för någon förrän förrförra helgen. Och jag måste erkänna att magin försvann faktiskt.

Inga kommentarer: