måndag 24 maj 2010

jAAA

En impuls överföll mig förra veckan. Jag var tvungen att ladda ner ORICON Single Chart Top 30. Antagligen grundar det sig i att jag vill känna mig närmre Japan på något sätt. Så medan jag spenderade 11 timmar med att läsa en bok, så kördes hysterisk japansk populärmusik i bakgrunden. Nu har jag sållat och hittat några favoriter. Framförallt det här bandet som har förstaplatsen för tillfället. AAA heter dem, eller Attack All Around ELLER Triple A. Jag är litet förvirrad.
Hursomhelst så förklarar wikipedia dem som ett pop/eurobeat band. Jag tycker att det låter förträffligt, och såklart så faller jag så fort någon rappar. Japanerna är bra på det där med rap i mainstreammusik.



AAA - Aitai Riyuu
I lördags när det tog mig 1½ timme att ta mig till Slottsskogen pga att Göteborgsvarvet hade förstört hela buss- och spårvagnssystemet, så lyssnade jag på det här låten. Repeat.



AAA - Dream After Dream ~Yume Kara Sameta Yume~
Rap-rap-rapparen tycker att han är urtuff! Samt att chibi-kun i röd tröja fascinerar mig något otroligt. Annorlunda med en man med så stora läppar. Plus att det där dansen är knäpp. Fast jag älskar ju synkroniserad dans, så jag förlåter.

2 kommentarer:

Caro sa...

Du jag väntar in min nästa uppgift ;) Also, fick mail igår om att gamla bloggportalen stänger ner, så nu finns allt på http://carolinenaslund.com/blog

Kram

Unknown sa...

har faktiskt ingen aning(har inte kollat prislappen nån gång :c )
men den kan väl kosta runt 130-160 kr?