tisdag 18 maj 2010

Äppelkinder

Den senaste tiden har jag lagt märke till att folk sminkar sig med mer och mer rouge. Så att det verkligen skriker att de har tagit en borste och ivrigt lagt flera lager på kinderna. Personligen tycker jag att det ser knäppt ut. Och många gör felet att de borstar dit rouget alldeles för långt ned på kinderna. Vilket gör att det ser ännu knäppare ut.
Men det är ju såklart min personliga åsikt. På samma sätt som att jag aldrig förstått mig på människor som går runt med bara leggings som underdel. Eller på samma sätt som jag avskydde tjocka ögonbryn på kvinnor. Den senare har jag dock lärt mig att acceptera, och kanske tillochmed att tycka om. Jag förstår att mycket rouge på kinderna nuförtiden klassas som mode, men min personliga åsikt i frågan... njae.

3 kommentarer:

Lin Lin Linda Li sa...

Guilty as charged! Fast jag försöker att undvika helröda äppelkinder. Men leggings är numera något jag nästan lever i, men tricket är att använda dem med en lång vesttop som går ner över baken ju! Och kraftiga ögonbryn på kvinnor är ju teh shit, hur sexigt som helst :3

rusty sa...

each to their own, love :3 Jag vet att du är ett fan av mycket rouge. Du har pimpat den looken rätt länge, ändå. Trodde dock aldrig att du skulle bli en leggings-bärande person. :O Du får visa exempel på hur det kan se bra ut. Med en vesttop, hm? Och vad exakt är det, kan tro?
Haha och de tjocka ögonbrynen vet du ju redan om-- det är åttiotalet som kommer och spökar och jag är ju smått allergisk mot åttiotalsmode. Men ögonbrynen vann ju till slut. (-o-)~

Sofia i London sa...

tjock ögonbryn är ju kämpefint! rouge oxå för den delen! (om man lägger det rätt)