torsdag 17 september 2009

Tjong

Skrivandet blir sparsamt när det lästa ordet kräver min uppmärksamhet.
Skrivandet får ett temporärt uppehåll när jag annars sitter bänkad med Rooki och försöker få henne att levla upp.
Skrivandet upphör när man helt enkelt inte har något att skriva om.

Men jo. Jag skulle kunna skriva om hur sorgset det är egentligen att vi kvinnor alltid dras till charmiga idioter som Henry i The Time Traveler's Wife. Det är en slags hatkärlek. En PK-Emelina som skakar på huvudet och säger "Men han är ju dum i huvudet, sådär får man ju inte bete sig". Men ändå så suckar jag djupt, sträcker ut giriga händer vill bara ha. Ge mig, ge mig.

Att skriva om World of Warcraft är något av det tråkigaste som finns att läsa på denna jord, om man inte spelar själv. Jag vet om två stycken som läser den här bloggen som spelar WoW. Två av cirka 30-40 pers. Så det utesluts.

Men jag skulle ju kunna skriva om att idag, minsann, har jag fyllt min dag med att läsa, spela WoW och en del tittande på TV. Jag har ätit, också. Det ni. Och så gjorde jag om mitt CV och har börjat skicka iväg jobbansökningar.
Tjong i ballongen, det var väl roligt att veta?


Ps. Jag har rökt också!

Inga kommentarer: