måndag 14 september 2009

Skuld

Jag har en stor knut i magen som mantrar ihjäl mig till en liten stressboll med sitt eviga "Du måste fixa saker, du måste fixa saker". På onsdag flyger jag hem till Sverige igen, och det ska packas, och det ska beställas biljetter, och det ska fixas med de sista jobbdetaljerna, och det ska ges bort födelsedagspresenter och det ska sägas hejdå till vänner som så smått snörper ihop läpparna för att jag har varit borta och sjuk.
En Neha som senast sa till mig "I'm going to kill you, Em! I'm going to kill you, man!", för att jag inte hört av mig och för att jag åker hem. En Luba som skickar sms där det står "Du måstemåste träffa oss innan du åker!!". En Johanna vars födelsedag jag inte ens medverkade på, därför att vi blev på tok för fulla för att ens kunna ta oss dit. Och den där skulden greppar om mitt hjärta i takt med att min tid tar slut.

Så nu ska jag gå och packa.

Inga kommentarer: