tisdag 15 september 2009

Rädda Kungen!

Bild tagen från niotillfems blogg.

Såklart så följer även jag bloggar. En av mina favoriter (som så många andras) är niotillfems blogg. Just nu är det så att det finns en liten katt i deras liv som behöver en operation som kostar väldans massa pengar, och de ber därför om donationer från folk som vill hjälpa Kingsley (som katten nu heter).
Vad jag inte kan förstå är hur människor i en sådan här situation (vad jag har fattat från deras inlägg iaf, jag har inte läst kommentarerna för att, tja... varför?) kan vara så otroligt onödigt dumma i huvudet. De drar igång en tjalabalong om att författaren för bloggen bara vill suga ur pengar ur sina läsare, och att hon borde vet hut-- hon tjänar ju en massa pengar ändå!
Om det är något jag inte tål så är det personangrepp som skapats ur avundsjuka. Jag förstår heller inte hur folk kan plocka fram sina allra sniknaste och ruttnaste sidor att visa för folk när det finns ett litet djur som ligger och lider medan de sitter och tjafsar.
Så nej, skärpning, mänskligheten. Något litet bättre än det där kan ni väl musta upp?

Rädda Kingsley istället för att gnabba

Inga kommentarer: