söndag 17 januari 2010

Ta det piano.

Jag är numera Göteborgsbo, och mina första två dagar har varit stressade och konstiga. Det blev rätt så mycket alkohol. Mitt rum ser ut som jagvetintevad, och jag har en enorm ångest för att det känns som om mina pengar bara kommer rinna mig ur händerna, vilket i sig betyder att jag måste flytta hem igen. Det vill jag inte, men å andra sidan känner jag mig malplacerad just nu. Jag har ingen Linda vid min sida, som förra gången, och det känns bara fel när jag sätter mig på spårvagnen alldeles själv. Göteborg är grått, och jag vill bara ha en välkänd hand att hålla i.

Idag har jag läst Nodame Cantabile hela dagen. Det är ren och skär lycka, och det gör att saker känns lättare. Imorgon ska jag åka till helvetiska arbetsförmedlingen, köpa en ny volym av Nodame och kanske äta lunch med min kära broder.

Jag har med andra ord slängts ut i det verkliga livet igen, och jag var inte beredd. Min sociala förmåga och känsla av trygghet skakas från grunden, men jag vet att det kommer bli bättre. Just nu kan jag bara inte svara uppriktigt när folk frågar: "Känns det inte underbart att du är tillbaka i Göteborg igen?"

2 kommentarer:

Lin Lin Linda Li sa...

Även om London är ett hem jag inte vill lämna så önskar jag att jag kunde vara hos dig och hålla din hand i den där gråa vardagen just nu.

Och du behöver nog bara litet stabilitet, sen kommer det att kännas bättre <3

Jenky sa...

Det kommer alldeles säkert kännas bättre snart. :) Du har väl vänner och så i Gbg sen förr?

Påminner mig lite om när jag flyttade till Gbg och kände noll personer förutom min bästa vän, som såklart gjorde vad de flesta människor gör och jobbade om dagarna då jag satt hemma och var arbetslös och fick panik. Jag var inte alls beredd på att det skulle bli så jobbigt som det blev, och arbetsförmedlingen... shitz mama... ghetto delukse. Man blev utskriven och utsparkad ur a-kassan direkt om man tex råkade bli förkyld en dag då man egentligen hade möte. Uh.. Men även om det började jobbigt så blev det faktiskt ändå rätt fint till slut. :) Man är väl ovan vid omställningar helt enkelt. :D Jag tror Gbg kommer bli toppen för dig! Roligt att få eget igen?