tisdag 26 januari 2010

Give a little respect

Det går egentligen emot mina principer, men jag kan inte låta bli. Jag blir uppriktigt arg om någon hatar Avatar. Såklart behöver folk inte tycka om den, men jag är så äckligt trött på folk som måste gå emot strömmen bara för att gå emot strömmen. Att man måste bash:a något verk bara för att andra lovprisar den.
"Den är precis som Pocahontas, bara att det är litet annorlunda färger"-- jo tjena. När såg du Pocahontas senast? Och har inte de flesta filmer samma tema? Star-crossed lovers, hm, undra var vi har sett det förut någon gång? Nämen, James Cameron, Titanic, kanske? Men ärligt talat, vad spelar det för roll? Romeo och Julia-temat är något vi människor aldrig tycks tröttna på. Och jag vet inte, senast jag kollade så tyckte folk att det var coolt att komma på ett helt eget språk till filmer.
De har lagt ned över 10 år på den här filmen. Tycker ni inte att den förtjänar litet bättre kritik än "Den sög donkeyballs juh"? Om ni ska tycka illa om något, gör det med respekt i sådana fall. Jag säger inte att Tarantino "suger kukbollar" bara för att jag inte råkar vara så förtjust i hans våldsamma filmer. Respekt, människor.

Inga kommentarer: