tisdag 5 januari 2010

Du vet att du älskar xxx för mycket, när...

Jag trodde att det hade gått över, och jag hoppades på att jag skulle ha styrka nog att undvara detta hemska fangirl-fenomen som är jag själv-- men nej. Det går inte.

Det finns hundratals "You know you love (valfri fandom) too much when..."-listor där ute. Man tröttnar liksom aldrig på dem. Här är min topp-tre just nu:


You know you love Gackt too much when...

3. You have heated discussions with fellow Dears about Gackt's nose
(Dears = Gackts fans kallas för detta. Gackt är även känd för sina plastikoperationer. Tyvärr har jag även mina ögon ögnat igenom dessa hetlevrade diskussioner. Hörde jag en tung suck och ett herregud?)

2. You never bang car doors.
(... öh. Gackt skrev i sin självbiografi en gång att han starkt ogillar tjejer som smäller igen bildörrar för hårt. Det är inte graciöst, och stackars Gackts bil, liksom! Så... det har jag inte gjort sedan 2004.)

1. You get your hair done in cornrows, wear a red and black outfit, and shout REDEMPTION to random people.
(Ja, jag bara skrattar och skrattar när jag läser den här. Ni måste ha bild- och videoförklaring på det här:)


Gackts cornrow-period har gett mig och alla fans över hela världen mycket skratt i våra bröst (come on, det är -cornrows-!). Föga visste jag att denna hårperiod skulle bli min absoluta favorit, eftersom det var då jag fick lilla Gackt-ponken live för första (och enda) gången. Fin är fin är fin är fin, trots... att det ju faktiskt är cornrows.


Singeln heter REDEMPTION.
Videon är väldigt vacker.

1 kommentar:

Quarter Void sa...

nä men cornrows, when done right, är ju galet sexigt!!