söndag 2 november 2008

Webcomics i all ära

Jag har underhållit mig själv de senaste dagarna med att läsa online comics. Icke att underskatta! måste jag påpeka. Det finns otroligt många bra serier där ute, en del intellektuella, en del mindre intellektuella - men all in all väldigt givande, på sitt sätt. Dessa har jag suttit och sträckläst i timmar de senaste dagarna:



En serie om två tonårstjejer som är så olika man kan bli. Den ena skolans populäraste tjej - den andra skolans största weirdo. På något sätt knyts deras liv tillsammans, trots att de hatar varandra. Realistisk humorserie, som får sin Slice of Life ju mer historien fortskrider.



En serie som är i 3D-format, vilket är något helt nytt. Handlar om den numera uppväxta Alex Carter, som på något vis alltid levde ett dubbelliv som barn. Så fort han slöt ögonen och började drömma, återkom han till Dreamland, en plats där hans vänner Stenjätten Paddington och Alven Nastajia lever. På något sätt lyckas han återvända efter 8 år, och ska nu hjälpa sina vänner med den politiska situation som uppstått under hans frånvaro.
Jag antar att den här serien tilltalar mig pga fantasy-temat. Plus att Nastajia är väldigt snygg. Heh.

Inga kommentarer: