måndag 17 november 2008

Små historier

I torsdags sov jag över hos Linda. Vi låg och dinglade med benen på hennes säng, lyssnandes på radio. Plötsligt kom vi på tanken att vi skulle skriva en liten historia till varje ny låt som spelades. Något som låten fick oss att tänka på. Detta är en av de små historierna jag skrev:

Att dansa Twist kräver så otroligt mycket stamina. Stina torkade svetten ur pannan, lämnade dansgolvet och den där långhåriga mannen som sa att han hette Lars.
"Jag ska nog hitta en Peter, tror jag", tänkte Stina. "Jag har hört att män som heter Peter också tycker om att headbanga".

Och detta är ungefär vad man hinner skriva under loppet av några minuter. Att komma på en idé, och framför allt att få allt nedskrivet med penna tar sin lilla tid. Men det var en söt tanke. Och roligt var det ju också förstås.

Inga kommentarer: