torsdag 13 november 2008

Otroligt Mycket Gackt

Hahaha, hmm, wow... jag vet inte riktigt var jag ska börja. Gackts nya singel och PV: Jesus. Bara namnet får mig att himla med ögonen. Hans sätt att självutnämna sig till Jesus börjar gå mig litet på nerverna. Jaaa, du är cool, Gackt, jag lovar! Du är rock!

Musiken påminner mig om låtar från början av hans musikkarriär, såsom ANOTHER WORLD eller någon annan låt då hans bandmedlemmar får stå framme på scenen och rocka. Skrikandet och, öh, skrik-rap:andet får mig litet ställd. Det är ett steg som jag inte riktigt sett honom ta förut. Även om jag brast ut i en smärre fnitter-attack när jag såg videon/hörde musiken första gången, så kan jag inte låta bli att ändå tycka om den. En liten del i mig tycker att Gackt fortfarande är sådär übercool och, faktiskt, Gud. Han var ju trots allt min husgud ett väldigt långt tag i mina tonår.

Skjut någon gång då!

I refrängen låter det som om han sjunger "real audrey" eller något. Att Gackt påstådda bra engelska uttalning inte fungerar i detta fall är lätt bevisat:

Wake me up kono yume kara (from this dream)
Religion oshiete kure (teach me)
Maria


Sedan att gubben som videon handlar om byts ut mot Gackt är ju en metafor som är så otroligt Gackt:ig. Gackt är som Gackt alltid varit: Otroligt Mycket Gackt.

Inga kommentarer: